Snart en vecka i Busan!

Hej! 
 
Jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat, men det finns flera anledningar till det. Dels för att det är extremt varmt här, jag är svettig dygnet runt känns det som, typiskt. Längtar extremt mycket till vinter! I alla fall så orkar man inte göra mycket när man känner sig halvt död. Jag och de andra utbytesstudenterna i Busan har varit runt på massa olika ställen de senaste dagarna och jag har varit väldigt trött när jag kommit hem så jag har inte orkat blogga då heller. Jag har liksom inte haft tid. Det är så mycket som händer just nu.
 
Här är några av de saker jag gjort de senaste dagarna:

* Varit på ett Hanbok (traditionella Koreanska kläder) ställe med utbytesstudenterna och min kontaktperson Ms.Ahn och valt de färger jag vill ha på mig Hanbok. Vi får en egen nämligen, himla snällt!
* Åkte med min koreanska kompis till Shinsegae, världens största shopping center, för några dagar sedan och kollade runt. Det stället är ENORMT! Vi bestämde oss för att gå på spaet där, Jimjillbang och det var underbart. Jag kan beskriva om jimjillbang-upplevelsen lite mer i ett annat inlägg om det är någon som är intresserad. Det kostade runt 100 svenska kronor, helt sjukt billigt! Jag har märkt att saker i Sydkorea är mycket billigare än i Sverige. 
(bild på Shinsegae)
(bild på den saunan jag var på)
 
* Jag har åkte till två olika stränder, en igår med några kompisar och en med min värdmamma förra veckan. 
* Åkt vilse rätt rejält när jag skulle hem själv på kvällen
* Kollat på bio med min kompis idag, såg "Now you see me". Riktigt bra film! 
* Åkt till min skola för att presentera mig för min klass och mina lärare. Vilken upplevelse! 
* Ätit massor av främmande mat, som Ddeokbokki, Kimbap, bibimbap, kimchi (of course), tofu, chapchebap, bulgogi,pakbingsu (det är en underbar dessert), rökt ägg och så vidare! 
Jag kan lägga upp lite bilder på det  en annan dag när jag inte är så trött! 
 
Jag ledsen att det blev ett sånt kort inlägg, men jag är för trött (fysiskt och psykiskt) för att skriva mera just nu. Och angående bilder på lägenheten som någon frågade om, jag ska lägga upp det med! Don't you worry! :) 
 
Dagens Kmusic: 
EXO- Growl (koreanska versionen) 
Jag hör den här låten på gatorna och på TVn nästan varje dag! Den är så mysig!
 

Kommentarer
mamma säger:

Snurpan...vad härligt att få höra av dig. Känn inte att jag eller någon annan måste höra av dig...vi förstår att du har mycket om dig...kramar mamma...jag vet...mamma

2013-08-30 | 00:01:50
Bloggadress: http://escapetocrete.org
mamma säger:

Hej gumman!

Vad kul att höra lite från dig. Jag undrar lite över vilken färg du valt på din klänning?

Kramar

2013-08-30 | 10:03:35
Bloggadress: http://escapetocrete.org
mamma säger:

Vad trevligt ni verkar ha. Har försökt att komma i kontakt med dig ang pengarna...kramar

2013-08-31 | 08:37:36
Bloggadress: http://escapetocrete.org
pappa Hasse säger:

Hej min ögonsten! Ska bli spännande ("något" senare, misstänker jag..) att få se dig i din alldeles egna Hanbok. Ha en bra vecka! KRAM!

2013-09-03 | 11:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback