BILDBOMB!

Hej! 
 
Idag firade vid Chuseok, en av de största högtiderna här i Sydkorea. Här kommer en bildbomb från idag, I hope you're prepared!
Min traditionella Koranska klänning, aka 'Hanbok'
 Igår när jag, min värdmamma och värdsyster lagade mat inför Chuseok. Här friterar vi någon sorts rot (gottgottgott)
Friterad fisk~
Där maten som lagats läggs upp i skålar till familjens förfäder, och mattan framför är till för när man bugar. 
Efter cermonin åkte jag, umma (mamma) och unni (har flera betydelser, men i detta fallet storasyster) till Haeundae Beach, den populäraste stranden i Busan. Idag var det fullt av utländska människor där, antagligen för att alla Koreaner var hemma och firade Chuseok.
HONEYBUTTERBREAD! SWEDEN, Y U NO HAVE THIS?! SÅ SJUKT GOTT! 
Bubbletea!
Sockervadd!
Min värdsyster Y-ul! 
 
 
 
 

Kommentarer
pappa Hasse säger:

Hej mitt hjärta! "Fräck" är egentligen inte rätt ord för en traditionell klänning, men var det första ord som kom för mig. Jättefin, hursomhelst. Ser fram emot att få smaka på Honybutterbread i början av nästa sommar. Gärna också den där friterade roten - om den går att hitta i Sverige. Härliga bilder! Inte alls som här, där löven trillar av träden i allt snabbare takt. Ha en fortsatt skönt ledig långhelg! KRAM

2013-09-20 | 12:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback