Avresan är nära...

Hej allihopa!
 오랜만이야 (Long time no see), skulle man kunna säga. Någon kommenterade och skrev och klagade på att jag tipsar om min blogg och sedan inte bloggar, och jag ber om ursäkt för det. Jag vet att jag inte har uppdaterat på ungefär tusen år, men jag har varit väldigt upptagen den senaste månaden. Bara de senaste dagarna har varit panikartade. 
 
Jag hade stora problem med att få visum, eftersom att vi ansökt om det för sent (enligt den Koreanska ambassaden)  och för att det var något som saknades i ansökan. Så jag och min pappa var tvungna att åka upp till Stockholm över dagen för att försöka prata med dem och se vad felet var. Vi fick då veta att chansen för att mitt visum skulle hinna bli klart innan torsdag (jag åker på fredag) var väldigt liten och de uppmanade till att jag skulle avboka min flygbiljett. I think it goes without saying att bilresan hem inte var så munter. 
Men idag ringde den person som vi pratat med och sa att mitt visum är klart. Jag var så lättad att jag började skaka och ropa osammanhängande koreanska ord medan jag sprang runt i lägenheten. Hehe.
 
Så ja, nu är det bara ungefär 2,5 dagar kvar tills jag sitter på ett flyg till Sydkorea. Det känns så SJUKT surrealistiskt! Det känns som att det var igår jag satt med min kompis på en gunga i lekplatsen och pratade om den galna idéen att åka och studera i Sydkorea. Man, time flies! 
 
Any whoodle doodle puddle! 
Jag har skaffat en smartphone (Jag som lovade mig själv att göra det...) och jag har nu Instagram, där jag ska försöka lägga upp bilder på roliga eller ovanliga saker jag hittar i Korea. För er som är intresserade heter jag "toffiechocostar" på Instagram! ^^ 
 
Jag kan inte lova hur mycket jag kan blogga när jag är i Korea, jag vet inte hur mycket jag kommer ha att göra i skolan och annat, men när jag har ledig tid ska jag försöka skriva ett inlägg, eller lägga upp en video. Det lär nog bli fler videor än inlägg eftersom att det går snabbare och är enklare! 
 
Men jag skulle vilja veta vad ni undrar över som är relaterat till Korea. Vanliga frågor som jag kanske kan svara på efter att ha varit i Korea i någon vecka. Det kan vara enkla frågor som "Äter dem verkligen kimchi till varje måltid?" eller "Är skolan så tuff som det sägs?", ja ni fattar. Så fråga på, så ska jag göra mitt bästa för att svara när jag har lite mer kunskap! 
Och har ni något annat som någon vill att jag tar upp, så ska jag försöka göra det. Jag fick en kommentar om hur allting funkar med Rotary, så tänkte skriva ett inlägg om det när jag har tid! 
 
Här kommer dagens K-music;
 
 
Jag vet att det är många som gillar Kpop där ute, men för att vara ärlig så har jag blivit mer och mer intresserad av K-indie. Det finns otroligt många bra artister och låtar där ute, så jag tycker verkligen att ni borde kolla runt och se om ni hittar något som passar er. Den låten jag lade ut idag heter "Vivid" med Glen Check (mitt nuvarande favorit K-indie band) , men jag länkade hela min K-indie lista så om ni gillar den här låten så finns det kanske annat där som är intressant! ^_^
 
잘 지내세요! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback